HEP otvorio punionice za e-vozila na autocestama
Povodom Nacionalnog dana Nikole Tesle, HEP je otvaranjem brze punionice na odmorištu Brinje obilježio puštanje u rad prvih 16 punionica za električna vozila na autocestama. Te su punionice po prvi puta vlasnicima električnih automobila omogućile vožnju od granice sa Slovenijom i Mađarskom do Jadranskog mora, a Hrvatskoj priključak na mrežu punionica za električna vozila na Transeuropskoj prometnoj mreži (TEN-T). HEP-ova brza punionica u Brinju, snage 50 kW, postavljena je u sklopu projekta NEXT-E.
"Naš je konačni cilj hrvatskim građanima te svim turistima i našim gostima omogućiti sigurnu međugradsku vožnju električnim automobilima. S tim ciljem, u sklopu međunarodnih projekata, postavit ćemo ukupno 57 punionica na hrvatskim autocestama i ostalim prometnicama. Završetkom u ovom trenutku aktivnih projekata, HEP-ova će mreža s već instaliranim punionicama u hrvatskim gradovima imati više od stotinu punionica", izjavio je predsjednik Uprave Hrvatske elektroprivrede Frane Barbarić.
Uspostava infrastrukture
Od prvih 16 HEP-ovih punionica na autocestama, 12 ih je postavljeno u suradnji s INA-om, a nalaze se na odmorištima Ljubeščica, Vukova Gorica, Brinje i Lepenica Sjever, te na točkama ulaska/izlaska s autocesta u Goričanu i Sesvetskom Kraljevcu. Preostale četiri punionice nalaze se u Vrbovskom, Čavlama, Delnicama i Fužinama, u neposrednoj blizine autoceste A6. Ukupno će više od 30 punionica za električne automobile na autocestama u pravcu mora, ali i Lipovca na kontinentu, biti instalirano na odmorištima pokraj maloprodajnih mjesta INA-e.
Punionice na autocestama dio su ukupnog razvojnog projekta eMobilnosti, kojega je HEP pokrenuo prateći EU direktivu o uspostavi infrastrukture za alternativna goriva. Direktiva do kraja 2020. predviđa dostupnost punionica na svakih 50 kilometara autocesta, u svim aglomeracijama s više od 20 000 stanovnika, u svim morskim, zračnim i lukama unutarnje plovidbe, kao i na željezničkim kolodvorima. Projekt eMobilnosti važan je i za ostvarenje nacionalnih ciljeva dekarbonizacije prometa u sklopu provedbe nacionalne energetsko-klimatske politike usmjerene smanjenju emisija stakleničkih plinova.
Samo se nadamo da će naplaćivati po preuzetoj energiji (kn/kWh), a ne po sesiji punjenja.:)
izvor: energetika-net.com
13.07.2019.